Summa sidvisningar

måndag 21 november 2011

Inte nu igen!





Orkar inte igen....
Sitter nu hemma dunderförkylt, ledsen och totalt avtrubbad i hela huvudet. Why?? jo det är dax igen att trubbla till det i livet igen. Man vet precis vad som väntar en nu...

Jag och min sambo jobbar på samma ställe och det ska nu säljas. Så vi är nu två från sammahushåll som kommer stå utan arbete. Och jag vet ju så väl hur svårt det är att få igång stämplingen om man inte hittar ett jobb innan januari. Det tar ju ca 3månader för dom att äns skicka ut första utbetalningen. 

Det gör så ont... det känns som om man blir totalt pissad på just nu. Så jäkla bra som vi skött oss på jobbet, så mycket övertid och så lojala vi varit. Men nu känner man bara TILL VILKEN NYTTA?? vi har verkligen slitit för att allt ska vara bra och i tipptopp... Jag ska aldrig mer ge mer än jag får tillbaka. NO WAY!!

Jag tänker inte skriva skit om någon och gå in på detaljer. Men så ledsen och besviken som jag känner mig nu var det länge sen jag kände.
Tur man är sjuk så man kan vara hemma och söka nytt jobb. Lite svårt för mig att stå i kassan och snörvla hosta och svettas. Så tack för förkylningen iallafall. Jag fick ju tid att ta tag i livet som snart kommer att bli en Berg och dal bana för oss här hemma.

Kram från en totalt slut Viveka

3 kommentarer:

  1. När ett företag säljs brukar man ändå behålla personalen... Innebär det verkligen att ni båda blir utan jobb?

    Jag hoppas att allt löser sig.

    Kram och krya på dig vännen
    // Cissi

    SvaraRadera
  2. Stor kram! Hoppas också att det löser sig.../Anna

    SvaraRadera
  3. Han har tydligen egen personal, så vi kommer med stor sannorlighet bli uppsagda då han tar över. Men jag hoppas det löser sig med. God jul på oss ;)

    SvaraRadera