Summa sidvisningar

söndag 22 januari 2012

Ny början




Nytt år nya möjligheter nya tankar nya vanor.... låter inte det härligt så säg??
Jag är minsann en liten nyårs förnyare, älskar nytt år. Allt är som en stor oskriven bok som jag själv ska få sätta min prägel i.. härligt härligt...
Har tagit ett stort beslut nu oxå. Jag har slutat på mitt jobb.
Kände i hela mig att det är dax att gå vidare och göra något som jag känner att jag mår bra av. Kan inte vara kvar på ett jobb jag aldrig kommer komma upp i heltid på. Så sagt och gjort jag gick in till chefen talade om jag inte kommer få heltid här så jag bad honom säga upp mig.
Nu tycker vissa att jag är galen, men NEJ det är jag inte. Jag tjänar nästan mer på att stämpla så varför inte ta chansen i mitt liv att få ett jobb som uppskattar mig för det jobb jag gör, och få mer betalt. Det kallar jag snarare för vuxen poäng till mig.


Snart är det dax oxå för att få fylla 40 år. Den 15:e februari är det min tur.
Har ändå lite kris nu känner jag, fast jag inom mig vet att livet börjar nu. Jag har lärt mig så mycket av livet, har mycket att vara tacksam över. Alla underbara människor som hjälp mig på min resa, även dom som inte hjälpt mig utan skadat mig har jag oxå fått lärt mig mycket av. Alla dessa ryggsäckar och väskor jag bärt med mig igenom livet har jag nu slängt iväg, nu kommer jag med lätta steg bara ta hand om mig själv och må bäst. För det är man så värd. SÅ kärlek till mig och FAITH.

Vår bäsis Shiva bara växer och växer... och vilken go tjej hon är. Tuff, galen, go och underbar. Hon har en egen vilja men ett hjärta av guld. Är så tacksam över att farmor tipsade oss om henne. Hade inte velat vara utan henne. Hon är så älskad av alla här hemma och även utanför hemmet. Jag har haft en sådan tur att mina underbara vänner Pernilla Sterner och Camilla Larsson har kunnat hjälpt mig med henne då jag jobbat. Ni är så hjälpsamma och vi är så tacksamma för det. Love u girls...

Jag och hjärtat var på en helt kanon trevlig nyårs fest. Vi var 80-tal.. så vi hittade på att vi skulle vara Super Mario och Luigi. Snygga va??

Nu är det snart måndag och jag ska börja med LCHF.. så är det någon som har tips om bra sidor på nätet eller som man kan ta hem i telefonen blir jag glader. Har fått lite middags tips och frukost av Maggan goaste Graaf.
Även ciggen ska ryka nu. För fy i hela skottan vad äckligt det är. Klarar knappt av längre att röka upp en hel pinne, så varför då fortsätta. Har inväntat denna stund.. och det kommer bli bra.

Tro hopp och kärlek och glädje, det ska jag leva efter.
Så Faith  på dig nu och tro på dig själv.

Puss puss från mig och Shiva

1 kommentar:

  1. Härlig inställning min vän :-) Oskrivna blad som vi själva kan sätta ord på ganska spännande...Jag tror på dig <3 Lchf bok har ju Katrin Zytomierska skrivit tror Maggan kollar recept i den, kolla Katrins blogg..puss puss & kärlek*

    SvaraRadera