Summa sidvisningar

onsdag 9 mars 2011

Help...jag är i sveriges politikers klor just nu

ET= jag vill ringa någon politiker och ifråga sätta deras val mot arbetslösa... med det kommer väl bara bli ett svar som kommer se ut så här
Sen kommer dom skylla på varann.
Nu ska jag förklara mitt avsky och min vrede...
Jag är ff arbetslös, eller jag har haft turen att få arbeta deltid nu på ett kanon ställe. Men eftersom jag stämplar får jag bara stämpla upp min lön i 75 dagar... sen är dom slut och då menar jag SLUT!!!

Jag har nu fått chansen att få jobba som assistent igen och till sommaren kommer det bli på ett gruppboende här i Borlänge...men nu vet jag inte om jag kan ta det eller inte. För politikerna har bestämt att jobbar jag kanske en måndag i 8 timmar, så får jag inte stämpa en dag till den veckan.. så jag blir då helt utan erstättning... jaha...och hur vill dom då att jag ska kunna få in en fot på ett arbete om jag inte kommer att kunna klara mig rent ekonomiskt????  Hon på A-kassan förklarade även för mig att jobbar jag typ varje måndag i fyra veckor så får jag ut för dom 32 timmarna och inte en krona från A-kassan...
Tjohooooo tänkte jag... så det är alltså bättre att jag ligger hemma och pillar ludd i naveln istället för att jag försöker få in en fot på ett arbete, att jag verkligen vill jobba men förlorar grymt mycket på att göra det..

Och enligt Arbetsförmedlingen har jag ju inte varit arbetslös tillräkligt länge för att få gå någon kurs, eller få kunna söka pratik på någon arbetsplats där jag kanske kan få bli kvar.

Så nu till min fråga... Hur vill ni att jag gör????? och hur fan ska jag kunna komma in i arbetslivet igen om ni tar bort alla möjligheter för mig att ´göra det.. Jobbar jag får jag inget att leva på för stunden, ingen hjälp med att kunna hitta ett jobb  igenom praktik heller...

Men jaja...jag får väl börja jobba svart eller bara bli en soffpotatis.... är det vettigt...Tycker du detta låter vettigt, är det så här det ska vara när man verkligen vill och försöker...
Jag känner mig helt utsängd från allt just nu.

Kram från en ledsen, besviken och totalt förvirrad Viveka

Jag blir glad om du vill skriva vad du tycker om detta...

Politiker Snälla prova på att leva det liv ni bestämmer över huvudet på alla andra...försök att överleva på det ni bestämmer som ni tror är så rätt.....försök få in en fot i arbetslivet om ni inte får någon hjälp framåt... försök förstå att även ny arbetslösa behöver hjälp och inte bara ny svenksar och långtids arbetslösa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar