Summa sidvisningar

söndag 20 mars 2011

Socker bomben

Socker i allt... Barnen blir hyper och en annan får en knäpp ju. Idag efter att jag kört barnen till Nybrobacken och lite slalomåkning så åkte jag förbi Statoil, dax för lite biltvätt innan saltet äter upp KAY totalt. Kikade bland tidningarna och hittade Må Bra och den här gången fick man med en bok som heter just
Socker Bomben



Sen fängslade mig direkt. Det är bra sjukt vad dålig man kan bli av något så gott. Jag kan verkligen tala om att läs den här boken och fundera på om socker är bra eller ett rent gift. Inte så skoj att socker är värre än ett heroin beroende... Vill du att dina barn ska ha den lasten redan som små..

Annars så lever livet bra med mig. Jobbar..japp du hörde rätt. Jag får vara kvar på Octaven...Hurraaaa!!!! känns så skönt att känna att man behövs någonstans. Det hade inte varit roligt att behöva bara få stämpa och inte ha en chans att få komma ut på jobb. Men jag är ff lika arg på det här sjuka systemet dom har.. usch vad dom förstör för så många människor.

På kärleks livet är allt bara bra, vi trivs bra i vårat nya hem. Men plocket och saker verkar aldrig ta slut...haha.. så nu är det loppis på lördagar som gäller. Vissa kläder ska jag till Emmaus till, känns inte lika roligt längre att skänka kläder till Röda Korset eftersom dom inte får skicka iväg dom till de som behöver.

Jag har varit duttig med. Har införskaffat mig ett gym kort på Friskis&Svettis. Jag börjar ju jobba kl 10.00 och då har jag ju alltid som finns på morgonen att hinna träna min helt slutkörda kropp. Så jag klappar mig själv på axeln och ler och känner mig väl till mods.

Men något som känns i hjärtat är att jag saknar mina flickor... Mina älskade vänner. Det var så länge sen det fanns tid för oss att träffas. Men det verkar som om alla har mycket för sig just nu. Men ni ska veta att i mitt hjärta finns ni alltid och i mina tankar.

Älskar er så mycket.

Ha nu det underbart och sköt om dig... Och du, visst är det underbart nu när solen har tittat fram och hittat oss. Njut andas och känn strålarna mot dig.

Kärlek värme och mys

Viveka


Stor puss o kram.
Verdandi mitt hjärta vågade inte sätta ut bild på dig med riks för smisk.

1 kommentar:

  1. Tuffelgumman saknar dig oxå, TID har jag alltid för dig sådetså haha...vi får försöka boka in oss på en date...har tappat bort mina mobilnr kan du sms ditt till mig darling..glad I hjärtat för din skull med kärlek, jobb och lägenhet...vill komma & kolla in nya lyan, pusselipuss finaste Vivsan..KÄRLEK

    SvaraRadera