Summa sidvisningar

torsdag 16 september 2010

Leva livet!

Här ifrån till evigheten.
Idag har det varit en både jobbig, påfrestande och helt sjukt underbar dag.

Jag och hjärtat åkte till Uppsala tidigt i morse. Först gick vi runt i Uppsala stad och kika, var på New Yorker och shoppade lite, Tack hjärtat för du skingrade mina tankar.
Sen drog sig kl mot 12,30 och det var dax att bege sig till onkogenetiska mottagningen på Akademiska sjukhuset. Jisses.. då började hjärtat banka fort, tankarna for i skyttel trafik ovanför ögonbrynen. Som tur var hade jag hjärtat med mig som med sitt lugn fick mig helt avslappnad.

Efter en liten väntan i väntrummet, så kom dom och hämtade oss. Helt underbara läkare. Dom berättade till min STORA förvåning att mammi inte bar på någon av de elaka cancer generna.??????????? Öh va!!! skojar dom.. hallå.. jag kommer ju få cancer, jag måste ju ta bort mina bröst, mina äggstockar...

Men nä, jag har en minimal riks att kunna ärva hennes form av cancer, det gäller även min brors barn och släktingar. VA??? är det sant.. Tårarna kom..

En sådan lättnad jag fick då har jag inte känt under så många många år. Känns som dessa 24 år som gått har pressat skiten ur mig med dåliga tankar och en sådan otrolig oro.

Jag känner mig så levande, känner att livet bara kom tillbaka. Är inte rädd nå mer, behöver inte gå och fundera och oroa mig längre.

Hjärtat ville ta mig till en plats, så vi satte oss i bilen. Han körde till Domkyrkan i Uppsala... tänk att han visste precis vad jag ville. Han tog med mig dit så vi kunde tända ett ljus för min älskade mammi. Tack älskling du är helt fantastisk. Älskar dig to eternity.

Sen kom nästa underbara händelse denna dag. Min älskade saknade kusin ringde mig. Vi har inte talas vid på så många år, på tok för många år. Där kan vi prata om ödet. Helt otroligt vilken vacker underbar enastående dag.

Så livet.. Här är jag. Och jag ska ta för mig av det du har att erbjuda.

Kram från en levande super duper glad Vivi

Och mammi.. puss.. visste att du vakar över oss. Massa kärlek till dig.

1 kommentar:

  1. Älskade filur va goooo du är...jag är sååå glad för din och Benjamins skull..Nu väntar livet på dig min vackra vän..Kärlek <3

    SvaraRadera