Summa sidvisningar

onsdag 15 september 2010

Älskade dej

Åh mammi nu är det dax...
Gud så jag älskar dig, inte en dag på 24 år jag inte tänkt på dig. Du finns så nära mitt hjärta.
Imorgon bär det av till Uppsala. Som du vet har jag rotat fram din journal, och dom har letat reda på dina prover. I över ett år har jag väntat på "genen" ska bli funnen, och nu är den det. Jag är rädd att du ska tro att jag klandrar dig på något sätt.. Det gör jag absolut inte. Skulle aldrig klandra dig för något min älskade mamma. Men det känns i hela mig att jag behöver ett svar.
Jag måste börja leva mitt liv. Inget fel att försöka leva igenom dig. Men det är dax nu. Jag måste hitta mig. I februari är jag lika gammal (hm sorry) ung som du var när du gick bort. Jag kommer överleva dej älskade mamma.Det känns så konstigt. Vart ska JAG då ta vägen, jag vet ju bara allt som hände tills den dagen du försvann.
Du ska veta att du är så älskad, både av mig och Benjamin. Gos plutten pratar om när du lagat mat till honom.. Så go. Ni hann ju aldrig träffas. Men han lossas och det får han göra. Jag vet att du tar väl hand om honom och om mig. Du är så underbar älskade Mamma.
Så ge mig en klapp på kinden nu när jag lägger mig, en skön smekning med styrka och mod och all din kärlek. Jag behöver den så mycket.
Älskar dig. Kram från din dott Viveka
Här är ett kort på mig.. visst är vi lika... puss
Så glad över att du är min mamma. För ingen är som du. Älskade mamma Barbro Mattsson

3 kommentarer:

  1. W O W ...Älskjling.. du skriver och beskriver en sån känsla .. en känsla som får mina tårar att trilla ner för kinden i floder ..

    Du e det vackraste om finns på denna jord i alla bemärkelser .. Älskar dig för evigt .

    Din för evigt -- From he´re to ete´rnity

    SvaraRadera
  2. Å pluttan! Jag blir så rörd! Du är så fin,klok och helt underbar!/ Marie

    SvaraRadera
  3. Min härliga vän va du är go..din finaste Mamma finns i många hjärtan..förstår hur du tänker om åldern, jag har pappas ålder på 64 vilken skitålder att dö i lagomt till pension när man ska njuta..så nu tror jag inte heller att jag ska leva till pensionen så bränn pengarna , lev livet & njuuuuut...älskar dig darling och lycka till i Uppsala..vilken fin kommentar från Hannah...kärlek <3

    SvaraRadera