Summa sidvisningar

torsdag 7 april 2011

Här igen!

Har varit ute och bowlat med härliga mammisar från min Benjamins klass. E-W kom med det fina förslaget att vi mammisar skulle träffas och göra något. Så vi blev fyra mammor jag, K och M och E-W, jag kan ju även tala om att jag kom näst sist... sen blev det Broken Dreams för oss och bakpotatis skal det är så sjukt gott. Så tack för en härlig nykter kväll tjejor och detta gör vi igen. Puss

Här har vi varit till AVA igen på Falu lassarett och lämnat goa nallar som vi ger till barnen som kommer in. Det känns så fint i hjärtat varje gång man åker dit och lämnar något (trots att personalen inte verkar bry sig) Men huvudsaken en annan känner sig nöjd. Med mig på bilden är Elin A. Så kram till Barnens dag i Borlänge.

Visst är den läcker...såg denna snygga tröja på Lager och nr minns jag inte...skratt.. här i Borlänge iallafall.. men den kostar runt en 500:- och lite snål är jag just nu. Men jag vill nog att mannen ska få en sådan iallafall. Såg även att det fanns till tjejor, gillar den där pippi stilen den är lite go tycker jag.
Vi har även varit på loppis som är så poppis i flera lördagar irad nu och tjänat oss en hacka som vi ska spara till att göra något i sommar med barnen. Vi har ju liksom fått lite extra saker sen vi slog ihop våra boenden. :)
Och visst köper folk, och det känns så mycket bättre än att slänga bort saker. Bättre någon annan kan få nytta av det och vi får en slant. Snart så börjar ju Barnens dags loppisarna så om du vill gå in och boka bord på http://www.barnensdag.w.se/  pengarna som vi tar in för borden går till att köpa in leksaker och nallar till barnen på AVA och IVA, vi köper även in till kvinnojouren i stan.

Kände att jag behövde lite Sinnesro.... så jag åkte ut till Sundborn till mammi lite senare en kväll, gick sen till älskade farmor Annas grav och där fanns ett ljus som var halv brunnet så jag tände den igen... lågan lös svagt. Jag gör som jag alltid gör när det är snö, jag gör ett hjärta i snön framför graven. Jag talade om för farmor och farfar att när dom ser mamma ska dom göra en stor kram med varann ifrån mig. Då började ljuset lysa med ett starkt sken så fort jag sa så. Och då känner man kärlek. Så puss och kram på er mina älskade saknade.


Jag har fixat naglar igen. Gud så skönt!!! mina har alltid varit långa och starka och ja...snygga. Men nu har dom blivit trasiga, fnasiga och uäkiga... Så nu har jag skydd på dom igen. Man är så mycket i vatten på jobbet så det var lika bra. Känner mig så nöjd och wow vad klurigt det var att ha långa naglar igen men jag kommer nog in i det ändå. Blev lite felslag på jobbet igår :)



Ha nu en härlig vecka och gör något till dig själv som gör dig nöjd och glad för det är du värd.
Massa kärlek och styrka från mig till dig

/Viveka med kärlek


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar