Summa sidvisningar

måndag 7 februari 2011

Värmer så att få hjälpa till!!

Förra veckan åkte vi in till Falu Lasarett och hälsade på inne på IVA intensvivårds avdelningen. Där finns det verkligen barn som varit med om olyckliga händelser i livet. Vi på Barnens dag i Borlänge ville verkligen kunna bidra med något till dom som hamnar där. Så vi åkte dit med två stora kartonger med nallar,spel, pussel och böcker så barnen får något att kramas med eller bryta tankarna med. Jag har berättat innan att man jobbar helt ideellt i vår förening. Det betyder att NEJ man får inte betalt. Men man får verkligen betalt av att få känna i hela hjärtat att man gjort något bra och fint. Så nu har jag skrivit lite om Barnens dag igen.

Måste även skryta med att jag inte rökt på en vecka nu......... det är så skönt att andas djupa sköna andetag utan att det gör ont i bröstet på mig. Ahhhhh mäkta stolt .

Den 13/2 har vi varit förlovade i 6 månader, den 14/2 är det ju alla hjärtans dag, den 15/2 fyller jag 39 år och det är en ålder jag har väntat på sen jag var 14 år. Min älskade mammi dog när hon var 39...så ojoj...det är större för mig än att fylla 40 nästa år. Känner i hela mig att oj, jag kommer leva mer än min mammi gjorde. Jag vet ju vad som hände fram till nu.. så nu ska jag leva helt själv och göra mitt liv till mitt eget. Japp..så ska det bli. Men mammi du vet att jag älskar dig så otroligt mycket och tusen tusen tack för allt du hann lära mig innan du försvann. Kärlek på dig min diamant.
Jo, ett datum till. Min älskling M fyller 40 år den 16/2.. hur fränt är inte det då. SÅ mycket på så få dagar. Härligt.

Så all kärlek på dig och en stor puss i pannan
/Viveka

Och min vikt.. jo då fyra kg..inte illa. Tänker inte på det, men äter mindre godis..det verkar fungera.

1 kommentar:

  1. 4 kg är sjukt bra. Jag äter inget godis, tränar som bara den och går bara upp i vikt :(
    Det är väl bara att ligga i antar jag.

    Kram kram på dig vännen!

    SvaraRadera