Summa sidvisningar

torsdag 9 september 2010

Älskade vänner


Älskade underbara vänner.
Ni har alltid en stor plats i mitt hjärta. Även fast man inte alltid träffas, så vet man att där man slutade sist, kan man lätt ta vid igen.

Men jag måste ändå lätta mitt hjärta. Jag ligger på kvällarna och känner.. fan nu har jag inte ringt den och den. Nu var det så många dagar/veckor sen vi talades vid eller sågs. Svårt att somna och känner mig som en dålig vän. Varför tar jag på mig den dåliga vännen koftan för? Valet ligger ju hos oss alla. Är jag ensam om att känna så här. Eller känner du så oxå?

Nu när jag träffat mannen jag älskar, och vill dela mitt liv och min son med så finns det inte så mycket tid över. Jag vill dela mitt liv med dom jag älskar, även dig. Men tiden är för knapp. Jag önskar ibland att dygnet har fler timmar.

Det känns som om jag större delen av mitt liv alltid levt för mina vänner, alltid funnits där. Men nu är det skillnad, jag är mamma, flickvän och bonus mammis. Jag älskar mitt liv. Jag älskar dej. Men jag som du har mycket för mig. Men varför får jag ångest. Varför känner jag att det är jag som ska försöka hålla kontakten...knepigt att jag känner så här. Jag vill som du, kunna leva.. göra det jag gör om dagarna, gå och lägga mig utan att tänka på att men åh..nu har det gått flera dagar igen,veckor sen vi pratade. Usch....
Jag kanske inte är van att helt plötsligt inte helt finnas till bara för mina älskade vänner. 

Men du ska veta att du alltid har en stor plats i mitt hjärta. Du har hjälpt mig igenom många sorger och jobbiga stunder i mitt liv. Du kommer alltid att vara min trygghet och mitt stöd. Liksom jag alltid kommer vara ditt stöd och finnas här för dig.

Älskade underbara vän. Nu får du dela mig med min fina nya familj. Jag kommer alltid att vara jag. Även fast vi inte hinner träffas lika ofta. Men vi får försöka få kvalitets tid med varann.

Ingen nämnd ingen glömd. För ni vet vilka ni är. Mina nära kära underbara älskade vänner.

Stor kram från Viveka som älskar dig av hela mitt hjärta.

4 kommentarer:

  1. Ja du vivsan så sant men också det som livet går ut på. När man får barn och träffar nån så kommer de först MEN har man bra vänner är det ok....älskade vän ligg inte och grubbla på det utan njut av livet hjärtat och jag ÄLSKAR dig även om vi sällan träffas..,KÄRLEK (postar kommentaren här oxå gick inte igår puss hjärtat)♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  2. Men Vivvi!! :)

    Jag förstår dej till fullo, men precis som Lena sa så kommer självklart familen först!! Å din nära å kära vänner dom VET att du älskar dom å är glada för din skull!!
    D är d du ska lägga dej å tänka på när du somnar... Du har ett rikt liv!! NJUT!! Puss på dej gumman!! K.

    SvaraRadera
  3. Älskade vän! Jag VET att jag finns i ditt hjärta och jag kommer alltid att göra det, precis som du alltid kommer att finnas i mitt!
    Äkta vänskap har inget tidsbegrepp, den vet inte om det gått en vecka, en månad eller ett år mellan mötena, den fortsätter bara där den slutade sist!
    Jag håller med Lena och Kana... njut av det underbara du fått vara med om under dagen istället för att grubbla över alla du inte har ringt.
    Älskar dig nu och för alltid! <3

    SvaraRadera
  4. mej blir du inte av me :) älskade fina vän !! älskar dej så mycket !! kramas P

    SvaraRadera